polelemző - Utolsó kommentek
blfr4@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://polelemzo.blog.hu/2011/05/09/valaszuton_2/full_commentlist/1#c13441142
Válasz erre: Válaszúton
2011-05-10T07:26:23+02:00
2011-05-10T07:26:23+02:00
Dr. Reago
http://blog.hu/user/596669
Egy kis helyreigazítás: a jelenlegi hivatalos javaslat szerint 198 mandátumból 90 kerülne kiosztásra többégi ágon.
https://polelemzo.blog.hu/2011/05/09/a_reformhullam_ujabb_allomasa/full_commentlist/1#c13440866
Válasz erre: A reformhullám újabb állomása
2011-05-10T01:28:00+02:00
2011-05-10T01:28:00+02:00
kakaós csiga
http://blog.hu/user/595926
<a href="http://polelemzo.blog.hu/2011/05/09/a_reformhullam_ujabb_allomasa?fullcommentlist=1#c13439538" class="reply_nick_593666" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13439538 );">@Mr. Fukuyama</a>: nem én írtam a posztot :) csak a fordulókra figyeltem, ezt nem raktam össze, igazad van :)
https://polelemzo.blog.hu/2011/05/09/a_reformhullam_ujabb_allomasa/full_commentlist/1#c13439538
Válasz erre: A reformhullám újabb állomása
2011-05-09T21:30:44+02:00
2011-05-09T21:30:44+02:00
Mr. Fukuyama
http://blog.hu/user/593666
<a href="http://polelemzo.blog.hu/2011/05/09/a_reformhullam_ujabb_allomasa?fullcommentlist=1#c13438548" class="reply_nick_595926" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13438548 );">@kakaós csiga</a>: már úgy értem, hogy tudtommal nem létezik olyan arányos választási rendszer, ami kétfordulós. De ha úgy értetted az írásban, hogy két fordulós, arányOSABB rendszer, akkor nem szóltam :)
https://polelemzo.blog.hu/2011/05/09/a_reformhullam_ujabb_allomasa/full_commentlist/1#c13438548
Válasz erre: A reformhullám újabb állomása
2011-05-09T19:43:09+02:00
2011-05-09T19:43:09+02:00
kakaós csiga
http://blog.hu/user/595926
<a href="http://polelemzo.blog.hu/2011/05/09/a_reformhullam_ujabb_allomasa?fullcommentlist=1#c13432002" class="reply_nick_593666" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13432002 );">@Mr. Fukuyama</a>: a két forduló felmerült, az Index egyik cikke szerint Gulyás Gergely azt nyilatkozta, hogy még nem dőlt el a fordulók száma.<br />
Egyébként egyetértek veled, és én is pont azt jegyeztem volna meg, hogy hiába vannak fontosabbnak tűnő kérdések, dec. 31-ig ezt is szabályozni kell.
https://polelemzo.blog.hu/2011/05/09/a_reformhullam_ujabb_allomasa/full_commentlist/1#c13432002
Válasz erre: A reformhullám újabb állomása
2011-05-09T07:19:36+02:00
2011-05-09T07:19:36+02:00
Mr. Fukuyama
http://blog.hu/user/593666
Az, hogy többségi vagy arányos-e a rendszer nem mond semmit a demokratikusságról, mert egyik sem demokratikusabb módszer a másiknál. (Nehéz lenne pl. az Egyesült Királyságot antidemokratikussággal vádolni)<br />
<br />
Másrészt én még nem hallottam többfordulós arányos rendszerről (lehet hogy az én hiányosságom?).<br />
<br />
Harmadrészt az AB 2011. december 31-i hatállyal megsemmisítette a választókerületek beosztásáról szóló rendeletet, tehát új rendszer nélkül nem lehetne időközi választást sem tartani ezután.
https://polelemzo.blog.hu/2011/05/03/lehet_e_mas_az_mszp/full_commentlist/1#c13390293
Válasz erre: Lehet-e más az MSZP?
2011-05-03T23:38:00+02:00
2011-05-03T23:38:00+02:00
1.szóló
http://blog.hu/user/176303
"képes lesz egy lapos átgondolt"<br />
<br />
= képes lesz egy alapos, átgondolt<br />
<br />
"a négy évből még három hátra van"<br />
<br />
- ezt vegyük akkor úgy, hogy "biztos" nem lesz előrehozott választás?
https://polelemzo.blog.hu/2011/05/02/new_mszp/full_commentlist/1#c13380020
Válasz erre: New MSZP?
2011-05-02T23:08:09+02:00
2011-05-02T23:08:09+02:00
csakapresszokave
http://blog.hu/user/591743
<a href="http://polelemzo.blog.hu/2011/05/02/new_mszp?fullcommentlist=1#c13379729" class="reply_nick_593666" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13379729 );">@Mr. Fukuyama</a>: :D valóban, éjjel az egyik gimis tanárom neve íródott le reflexből, bár nem hiszem, hogy ő ennek örülne :)
https://polelemzo.blog.hu/2011/05/02/new_mszp/full_commentlist/1#c13379729
Válasz erre: New MSZP?
2011-05-02T22:28:30+02:00
2011-05-02T22:28:30+02:00
Mr. Fukuyama
http://blog.hu/user/593666
Tovább viszem a félév során képviselt kukacoskodó szerepet:<br />
De ki az a Mesterházy Balázs?<br />
<br />
1. a dinasztia tagja<br />
2. pol. elemzők hajnali szüleménye<br />
<br />
:)
https://polelemzo.blog.hu/2011/05/02/jobbik_vagy_rosszabbik_helyzetben/full_commentlist/1#c13376915
Válasz erre: Jobbik vagy rosszabbik helyzetben?
2011-05-02T17:23:32+02:00
2011-05-02T17:23:32+02:00
Katzeryn
http://blog.hu/user/443770
Szerintem ha sokan kinyitnák a szemüket, akkor észrevennék, hogy a Jobbik nem mond hülyeséget. Azok könnyen beszélnek, akik fent ülnek a Parlamentben, és dobálóznak a szavakkal. Aki nem él a cigányok közt, az nem tudja, milyenek. Az ártatlant mindenki jól el tudja játszani - lásd Gyöngyöspata - és a sok buta ember meg nagyon szépen elhiszi.<br />
A kultúra tényleg hanyatlik, ez ellen is tenni kéne, de az a baj, hogy a Fidesztől ezt hiába várnánk el. Mellesleg az oktatásrendszert sem ártana megreformálni, meg felülvizsgálni az iskolákat, az ott dolgozó pedagógusokat, no meg ott is szétnézni, hogy hogyan viselkednek a kedves roma fiatalok. Sokan megdöbbennének.
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/17/a_forint_es_a_kormany_elso_eve/full_commentlist/1#c13376834
Válasz erre: A forint és a kormány első éve
2011-05-02T17:13:41+02:00
2011-05-02T17:13:41+02:00
Katzeryn
http://blog.hu/user/443770
Egyetértek. :)
https://polelemzo.blog.hu/2011/05/01/a_jobbik_rosszabbik_enje/full_commentlist/1#c13376821
Válasz erre: A Jobbik "rosszabbik" énje
2011-05-02T17:11:53+02:00
2011-05-02T17:11:53+02:00
Katzeryn
http://blog.hu/user/443770
Tény, hogy kicsit visszafogottabb lett a Jobbik, de szerintem a parlamenten kívül még mindig több dolgot visznek véghez - annak ellenére, hogy nem ők vannak hatalmon - mint a többi párt együttvéve. Az, hogy egyet értenek valamiben más pártokkal, az nem azt jelenti, hogy ettől kezdve hozzájuk is tartoznak, vagy hagyják veszni az eddigi álláspontjukat. A Jobbik akkor fog igazából kiteljesedni, ha hatalomra jut, és akkor fog igazi változáson keresztül menni az ország is. Szerintem legalábbis.
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/25/mediatorveny_es_tiltakozas_1/full_commentlist/1#c13353056
Válasz erre: Médiatörvény és tiltakozás
2011-04-29T17:38:28+02:00
2011-04-29T17:38:28+02:00
Akira san
http://blog.hu/user/364057
egy ellenzéki párt lehetőségeiről kell írni
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/25/mediatorveny_es_tiltakozas_1/full_commentlist/1#c13353023
Válasz erre: Médiatörvény és tiltakozás
2011-04-29T17:33:16+02:00
2011-04-29T17:33:16+02:00
Krezsnyev
http://blog.hu/user/592754
Mi lesz a héten a téma?
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/24/title_1617278/full_commentlist/1#c13308750
Válasz erre: Média. Törvény.
2011-04-25T00:59:27+02:00
2011-04-25T00:59:27+02:00
Krezsnyev
http://blog.hu/user/592754
Istenverte internet, persze hogy eltűnik az egész. MIÉRT NEM ÍRJUK KÉZZEL?!
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/17/a_forint_es_a_kormany_elso_eve/full_commentlist/1#c13256192
Válasz erre: A forint és a kormány első éve
2011-04-18T21:42:37+02:00
2011-04-18T21:42:37+02:00
Ráchel
http://blog.hu/user/497695
Nem ez az elemzés lett a legjobb, de annyira eredeti - és egyúttal ésszerű is - az elgondolás, hogy talán mégis erre voksolnék. Gratula a szerzőnek!
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/aggalyos_alkotmany_alkotas/full_commentlist/1#c13215449
Válasz erre: Aggályos alkotmány-alkotás
2011-04-14T15:15:01+02:00
2011-04-14T15:15:01+02:00
kakaós csiga
http://blog.hu/user/595926
<a href="http://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/aggalyos_alkotmany_alkotas?fullcommentlist=1#c13208895" class="reply_nick_451164" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13208895 );">@TallérossyZebulon</a>: ami az Alkotmánybíróságot illeti... aki új alkotmányt alkot, az nyilván olyan értékeket fogalmaz meg benne, amihez tartani is kívánja magát. Ennek fényében mi szükség lenne az AB korlátozására, hiszen az általad említett törvény a korábbi alkotmánnyal volt ellentétes, hamarosan azonban az Alkotmánybíróság már az újat fogja értelmezni!
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/aggalyos_alkotmany_alkotas/full_commentlist/1#c13215378
Válasz erre: Aggályos alkotmány-alkotás
2011-04-14T15:09:45+02:00
2011-04-14T15:09:45+02:00
kakaós csiga
http://blog.hu/user/595926
<a href="http://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/aggalyos_alkotmany_alkotas?fullcommentlist=1#c13208670" class="reply_nick_451164" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13208670 );">@TallérossyZebulon</a>: az Alkotmány nem a polgári törvénykönyv, nyilván az szabályozza a házasságkötést. De ha abban engedélyezik például két nő házasságát, akkor az nem ellentétes az alkotmány szellemiségével? Lehet polgári törvénykönyvet változtatni is, ahogy az abortuszszabályozásnál is felmerült.
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/aggalyos_alkotmany_alkotas/full_commentlist/1#c13208895
Válasz erre: Aggályos alkotmány-alkotás
2011-04-13T23:44:49+02:00
2011-04-13T23:44:49+02:00
TallérossyZebulon
http://blog.hu/user/451164
Az Alkotmánybíróság szerepe az államháztartás mértékének alakulásában szerény... (Bár ez így értelmetlen, a mondanivaló világos.) <br />
<br />
Ha ez így lenne, akkor szerény kihatása lenne az államháztartásra az Alkotmánybíróság ingatlanadót megsemmisítő határozatának...
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/aggalyos_alkotmany_alkotas/full_commentlist/1#c13208670
Válasz erre: Aggályos alkotmány-alkotás
2011-04-13T23:14:04+02:00
2011-04-13T23:14:04+02:00
TallérossyZebulon
http://blog.hu/user/451164
A házasság férfi és nő között, önkéntes elhatározás alapján létreött életközösségként való definiálása nem rekeszti ki a homoszexuálisokat semmiből, ők is ugyanúgy köthetnek házasságot, mint a heteroszexuálisok, ugyanazok a szabályok érvényesek rájuk is, semmiféle megkülönböztetés nincs.
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/utangyartott_katarzis/full_commentlist/1#c13202359
Válasz erre: Utángyártott katarzis?
2011-04-13T14:01:19+02:00
2011-04-13T14:01:19+02:00
csakapresszokave
http://blog.hu/user/591743
<a href="http://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/utangyartott_katarzis?fullcommentlist=1#c13196287" class="reply_nick_596669" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13196287 );">@Dr. Reago</a>: A szimbolizmus szerepét annak kapcsán emeltem ki, hogy mire hivatkozva lehet most új alaptörvényt létrehozni. A Fidesz-KDNP kormány eddigi egy évében sem ódzkodott az alkotmány hatalomtechnikai szempontoktól vezérelt kezelésétől, de ha csak erre futott volna ki a játék, akár beérhették volna alkalmi módosításokkal is - amire a legjobb példa az AB hatáskörének ad hoc csökkentése volt. Ha azonban azt feltételeznénk, hogy az új szöveggel még ezen felül is emelkedett a többség mozgástere (ami a tényeket nézve igaz), akkor is arra érdemes figyelni, hogy a fékek és ellensúlyok rendszerében nem történt lényegi elmozdulás (magyarán nem alakult át sem a parlamentáris rendszer, sem a kancellári kormányforma). És ha azt a feltételezést is elfogadjuk, hogy a jelenlegi alkotmány 2-3, vagy akár több ciklusnál is hosszabb ideig érvényes lesz, akkor a mostani jobboldal erőfölényén túl a hosszabb távú hatásokkal is érdemes számolni. Erre jó példa a több helyütt is emlegetett V. Francia Köztársaság: az akkori berendezkedést nagyjából a De Gaulle-Pompidou tengelyre találták ki, mégis megfelelően "belakták" a pártok később is. Volt benne "társbérlet", sőt, 14 év baloldali elnökség is a rendszer 53 éve alatt. Így azt sem tudhatjuk, hogy egy későbbi választás, és átalakul erőviszonyok nyomán nem fog-e a mostani jobboldal bánkódni afelett, hogy ellenfele mennyire hosszú távú kinevezési jogosítványokat szerzett. Mindez persze egy pillanatra sem menti fel a Fidesz-KDNP-t azon "elmarasztalás" alól, ami a független intézmények akár 2-3 ciklusra való elfoglalása miatt jár neki.<br />
Összefoglalva: 1) a hatalomtechnikai megfontolásokra semmiképpen sem hivatkozhatott a többség, és azokat alkalmi módosításokkal is kielégíthette volna (mint ahogy azt már megtette korábban, pl. az AB vagy a Médiatanács kapcsán) 2) ha egy alkotmány valóban egy rendszer alapját képzi (és mondjuk nem sodorja el hamar valamilyen politikai vihar), akkor olyan játékszabályokat fektet le, amik előbb, vagy utóbb minden félre fognak vonatkozni. És amint említettem, a játékszabályok milyenségét csak idővel fogjuk tudni érdemben áttekinteni.
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/utangyartott_katarzis/full_commentlist/1#c13196287
Válasz erre: Utángyártott katarzis?
2011-04-12T21:10:04+02:00
2011-04-12T21:10:04+02:00
Dr. Reago
http://blog.hu/user/596669
Nem vitatva az alkotmánytervezet "szimbolikus jelentőségét", nem gondolod, hogy olyan lényeges hatalomtechnikai biztosítékokat is tartalmaz (evidensen az inkumbens erőknek kedvezve) az egyes közjogi intézmények tekintetében (pl:mandátumidő, költségvetési tanács vétójoga), amik egyben valós politikai jelentőséggel is felruházzák?
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/atmeneti_3/full_commentlist/1#c13196222
Válasz erre: Átmeneti
2011-04-12T21:04:15+02:00
2011-04-12T21:04:15+02:00
Sparhelt
http://blog.hu/user/52397
A wikipédiáról:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/Blog">hu.wikipedia.org/wiki/Blog</a><br />
<br />
TrackBack<br />
A pingbackhez hasonló technika, ám lényeges különbség, hogy a blogbejegyzés szerzője maga választja ki, hogy a bejegyzése milyen más blogbejegyzésekhez kapcsolódik, míg a pingback automatikus.
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/utangyartott_katarzis/full_commentlist/1#c13186454
Válasz erre: Utángyártott katarzis?
2011-04-11T23:27:17+02:00
2011-04-11T23:27:17+02:00
csakapresszokave
http://blog.hu/user/591743
@Mr. Fukuyama: Nem, nem tévedsz ebben a kérdésben, és ennek az igényét a negyedik bekezdés elején le is szögezem: "Egy alkotmánytól ugyanis azt várjuk el, hogy foglalja össze a politikai közösség alapvető értékeit[...]". De ha egy társadalom számára a demokratikus berendezkedés a legkissebb közös többszörös, akkor érdemes az alkotmányba csak ennek az értékeit bennefoglalni. Nem lenne túl szerencsés, ha egy angolszász ország alkotmánya a skandináv államok által biztosított szociális jogokat garantálná, vagy ha mondjuk Hollandiában morális kérdések terén a mediterrán országok vagy Írország gyakorlatát vennék bele az alaptörvénybe. Ebből a szempontból érvelek a "magalkotmány" mellett, hogy a magyar politikai közösség egységét jelentő, és minden demokratikusan elkötelezett tagjának egyaránt közös nevezőt teremtő értékeknél maradjon meg, és nem tolódjon el a konzervatív diskurzus felé. Bár jómagam aktív tagja vagyok egy protestáns egyháznak, vallásom gyakorlásához nincs szükségem arra, hogy az alkotmány is deklarálja a kereszténység "nemzetmegtartó erejét". Személyesen nem bánom, hogy ez megtörtént, bánnám viszont azt, ha például az alkotmány kötelezne az abortusz elvi támogatására (ha történetesen egy liberális erő kezében lenne a kétharmados többség). Egy heterogén politikai közösségben ezek az értékeltérések óhatatlanul előfordulnak, így a legitimitás megőrzése érdekében fontos a legkisebb közös nevezőkre szorítkozni.
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/utangyartott_katarzis/full_commentlist/1#c13186318
Válasz erre: Utángyártott katarzis?
2011-04-11T23:05:19+02:00
2011-04-11T23:05:19+02:00
Mr. Fukuyama
http://blog.hu/user/593666
Egyébként egy alkotmány tovább mutathat egy egyszerű jogi normánál. Feladata (lehet) az is, hogy értéket mutasson a társadalom számára. Tévednék ebben?
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/utangyartott_katarzis/full_commentlist/1#c13185300
Válasz erre: Utángyártott katarzis?
2011-04-11T21:22:06+02:00
2011-04-11T21:22:06+02:00
Krezsnyev
http://blog.hu/user/592754
" Köszönöm Fiam, leülhet! Ötös."
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/igy_alkotmanyozunk_mi/full_commentlist/1#c13184234
Válasz erre: Így alkotmányozunk mi
2011-04-11T19:58:55+02:00
2011-04-11T19:58:55+02:00
török gábor
http://blog.hu/user/348224
<a href="http://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/igy_alkotmanyozunk_mi?fullcommentlist=1#c13182137" class="reply_nick_593666" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13182137 );">@Mr. Fukuyama</a>: bizonyám...
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/utangyartott_katarzis/full_commentlist/1#c13184223
Válasz erre: Utángyártott katarzis?
2011-04-11T19:57:57+02:00
2011-04-11T19:57:57+02:00
török gábor
http://blog.hu/user/348224
<a href="http://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/utangyartott_katarzis?fullcommentlist=1#c13176231" class="reply_nick_593666" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13176231 );">@Mr. Fukuyama</a>: azért ez kicsit bonyolultabb. nem írta alá, de nem is élt a vétójogával. ráadásul magával a megállapodással egyetértett, kivéve az elnökválasztás időpontját - ezzel kapcsolatban pedig a négyigenes népszavazás az ő álláspontjukat erősítette meg. szerintem éppen ezért van alapja annak, hogy konszenzusról beszéljünk - az elitek szintjén.
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/mit_alkot_a_kormany/full_commentlist/1#c13183771
Válasz erre: Mit alkot a kormány?
2011-04-11T19:21:13+02:00
2011-04-11T19:21:13+02:00
kakaós csiga
http://blog.hu/user/595926
<a href="http://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/mit_alkot_a_kormany?fullcommentlist=1#c13182963" class="reply_nick_497695" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13182963 );">@Ráchel</a>: értem :) idéig valahogy már nem jutottam a gondolatmenetben :)
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/mit_alkot_a_kormany/full_commentlist/1#c13182963
Válasz erre: Mit alkot a kormány?
2011-04-11T17:49:42+02:00
2011-04-11T17:49:42+02:00
Ráchel
http://blog.hu/user/497695
<a href="http://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/mit_alkot_a_kormany?fullcommentlist=1#c13181858" class="reply_nick_595926" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13181858 );">@kakaós csiga</a>: Alapvetően arra gondolok itt, hogy mivel valójában az MSZP ugyanúgy szükségesnek gondolja az alktományozást, az állampolgárokban a távolmaradás azt az érzést keltheti, hogy javaslatait nem tartja elég kiforrottak ahhoz, hogy részt vegyen velük a vitában (mert pl nincsen egyetértés ezzel kapcsolatban a párton belül sem).
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/igy_alkotmanyozunk_mi/full_commentlist/1#c13182137
Válasz erre: Így alkotmányozunk mi
2011-04-11T16:36:40+02:00
2011-04-11T16:36:40+02:00
Mr. Fukuyama
http://blog.hu/user/593666
<a href="http://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/igy_alkotmanyozunk_mi?fullcommentlist=1#c13181780" class="reply_nick_595926" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13181780 );">@kakaós csiga</a>: igen, de azt hiszem a feladatnak volt műfaji megkötése.
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/mit_alkot_a_kormany/full_commentlist/1#c13181858
Válasz erre: Mit alkot a kormány?
2011-04-11T16:09:35+02:00
2011-04-11T16:09:35+02:00
kakaós csiga
http://blog.hu/user/595926
Nekem tetszik :)<br />
Hogy érted hogy "javaslattételre való képesség hiányának üzenetét hordozhatja"? Nem mond ennek ellent a következő mondat, amiben korábbi tervezetekről írsz? Pont annak fényében, hogy ők is terveztek már alkotmányt, én arra következtetnék, hogy biztosan lennének javaslataik...
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/igy_alkotmanyozunk_mi/full_commentlist/1#c13181780
Válasz erre: Így alkotmányozunk mi
2011-04-11T15:59:56+02:00
2011-04-11T15:59:56+02:00
kakaós csiga
http://blog.hu/user/595926
Nem is titkolja, hogy publicisztika, az elején megmondja, hogy saját vélemény, és annak szerintem is nagyon jó!
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/utangyartott_katarzis/full_commentlist/1#c13176281
Válasz erre: Utángyártott katarzis?
2011-04-11T00:35:40+02:00
2011-04-11T00:35:40+02:00
csakapresszokave
http://blog.hu/user/591743
<a href="http://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/utangyartott_katarzis?fullcommentlist=1#c13176231" class="reply_nick_593666" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13176231 );">@Mr. Fukuyama</a>: elismerem a hibát, helyesebb lett volna "konszenzusosra emlékeztető", vagy valami hasonló jelző, ami azt emeli ki, hogy a '89-es keretek egy többoldalú interakció után alalkultak ki, és végeredményében az állampárt és az ellenzék többi tagjának megegyzését a liberálisok udvariasan kimondott "nem"-e kísérte. Mindazonáltal jogos a megjegyzés, igazad van.
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/igy_alkotmanyozunk_mi/full_commentlist/1#c13176253
Válasz erre: Így alkotmányozunk mi
2011-04-11T00:27:28+02:00
2011-04-11T00:27:28+02:00
Mr. Fukuyama
http://blog.hu/user/593666
Ez egy kiváló PUBLICISZTIKA! Tetszenek az irodalmias szófordulataid: pl. "szégyenlős tinédzser";"duzzogó kisgyerek módjára"
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/utangyartott_katarzis/full_commentlist/1#c13176231
Válasz erre: Utángyártott katarzis?
2011-04-11T00:20:47+02:00
2011-04-11T00:20:47+02:00
Mr. Fukuyama
http://blog.hu/user/593666
Egy apró megjegyzés: a '89-ces alkotmány sem nevezhető konszenzusosnak, hiszen a Nemezeti Kerekasztal megállapodást az ellenzékiek egy része - Fidesz,SZDSZ - nem írta alá.(Lásd: "Kék Könyv" 230. oldal, valamint MPR 100. oldal 1. pont)
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/alkotmanyozas_magyarorszagon_2011_ben/full_commentlist/1#c13175332
Válasz erre: Alkotmányozás Magyaroszágon 2011-ben
2011-04-10T22:25:15+02:00
2011-04-10T22:25:15+02:00
Ráchel
http://blog.hu/user/497695
sorry :)
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/alkotmanyozas_magyarorszagon_2011_ben/full_commentlist/1#c13175278
Válasz erre: Alkotmányozás Magyaroszágon 2011-ben
2011-04-10T22:21:17+02:00
2011-04-10T22:21:17+02:00
Mr. Fukuyama
http://blog.hu/user/593666
Ráchel ez mellément :) Blog.hu főoldalon jelentkezz be és bejegyzésként töltsd fel az elemzést ^__^
https://polelemzo.blog.hu/2011/04/10/alkotmanyozas_magyarorszagon_2011_ben/full_commentlist/1#c13175068
Válasz erre: Alkotmányozás Magyaroszágon 2011-ben
2011-04-10T22:00:00+02:00
2011-04-10T22:00:00+02:00
Ráchel
http://blog.hu/user/497695
Mit alkot a kormány?<br />
<br />
„Az elfogadás után nyugvópontra jutnak majd a kedélyek” – ezt Balsai István a parlament alkotmányügyi bizottságának fideszes elnöke mondta minap a tervezett új alkotmány körüli vitákra reagálva. A bizakodó kijelentést számos érv valóban alátámasztja.<br />
<br />
Egyrészt, noha több elemző a közvélemény-kutatások eredményei kapcsán vészjóslóan inkább a Fidesz népszerűségének csökkenését hangsúlyozza, látnunk kell, hogy a nagyobbik kormánypárt még mindig bírja a biztos szavazók többségének támogatását, vagyis az új alkotmánnyal és a kormány más rendelkezéseivel (például a médiatörvénnyel) kapcsolatos félelmek ellenére a Fidesz szavazótábora még mindig nagyobb, mint az ellenzéki pártoké együttvéve. Ráadásul a politikusok népszerűségét mérő tabellán – hiába kapott kevesebb pontszámot – Orbán Viktor miniszterelnök továbbra is az első helyen áll. Az ellenzéki pártok tehát egyelőre nem tudnak alternatívát nyújtani a bizonytalanná vált szavazóknak sem, és amennyiben ez így marad, a Fidesznek jó esélye van arra, hogy a közvéleményt megnyerje az új alaptörvénynek. <br />
<br />
Az alternatív politikai erő megszületését részben éppen az alkotmányozási folyamatban vállalt szerepek akadályozzák. Az LMP és az MSZP parlamenti vitától való távolmaradásának célja az volt, hogy szimbolikusan is kifejezzék ellenérzésüket a születendő alkotmánnyal szemben, azonban ez a taktika – akárcsak annak idején a fideszes honatyák kivonulása Gyurcsány Ferenc felszólalásakor – nem bizonyult hatásos eszköznek. A képviselők távolmaradása egyfelől egyenlő az állampolgárokat egyébként megillető képviselet hiányával, egyben a munkavégzés nélküli jövedelemszerzéssel, másfelől pedig a távolmaradás a javaslattételre való képesség hiányának üzenetét is hordozhatja. Ez fokozottan érvényes az MSZP esetében, hiszen a párt fő érve, miszerint szükségtelen az alkotmány új alapokra helyezése, önmagában érvényét veszíti: ismeretes, hogy ezt korábban – a most tagadott 2006-os alkotmánytervezeten kívül már a Horn-kormány idején írt javaslatokkal is – a szocialista párt maga is többször tervezte. Az MSZP pozícióját tovább gyengítik a sajtó által is ismertetett belső harcok. Gyurcsány Ferenc személyének párton belüli megtűrése és egyre gyakoribb szereplése mellett nem valószínű, hogy a szocialista párt támogatottsága a jelenlegi politikai állapotok fényében a közeljövőben jelentős növekedésnek indulna. A Jobbik esetében a probléma abból adódik, hogy párthoz továbbra is hozzákapcsolódik a köztudatban a „radikális” jelző, amivel sok szavazót távol tart magától, és az alkotmánnyal kapcsolatos megjegyzései ehhez hasonlóan negatív stigmát kapnak. <br />
<br />
A pártpolitikánál maradva a Fidesz részéről jó taktikának értékelhető Szili Katalin megnyerése „szövetségesként” (gondoljunk itt például az állampolgároknak kiküldött kérdőívhez csatolt levélre, amelyben a politikusasszony szintén a kérdőív kitöltésére ösztönzött). Az MSZP egykori legnépszerűbb politikusával való együttműködést a Fidesz saját konszenzusképességét jelző szimbólumként használhatta fel, így gyengítve az ezt kétségbevonó véleményeket. <br />
<br />
Az új alkotmány elfogadtatásának esélyeit tovább növelik a kormány gazdaságpolitikai sikerei, a Széll Kálmán Terv kedvező fogadtatása, a pénzügyi stabilitás biztosítására reményt adó forint erősödése, de az EU elnökség alatt eddig kapott pozitív visszajelzések is (pl. romastratégia, családpolitika, Duna-stratégia, mezőgazdasági kérdések esetében). Ezek a sikerek mind a Fidesz támogatottságát növelik, s lehetővé teszik, hogy a közvélemény figyelme ezekre a pozitívumokra terelődjön, és a későbbiekben akár a jogszabályi módosítások eredményeként is lehet majd rájuk hivatkozni. <br />
<br />
Ne feledkezzünk meg azonban a Balsai jóslatát gyengítő ellenérvekről sem. Hiába kell ugyanis gyenge politikai ellenféllel számolnia a Fidesznek az alkotmányozás kapcsán, a szakmai életből érkező kritikák a társadalmi megítélés szempontjából súlyosabb csapást jelentenek egy erős ellenzéknél. A heves bírálatok miatt ráadásul az alkotmány szövegének megvitatására hagyott idő is kevésnek tűnik, s ezt fekete pontként fejére is olvassák a kormánypártoknak; a szakmai konszenzus nélkül születő alkotmány érzete pedig a későbbiekben meggyengítheti a mostanra stabilizálódott belpolitikai életet. Mindemellett hiába van egyetértés szakmai berkeken belül az új alkotmány szükségességéről, az állampolgárok zöme a Medián egy korábbi felmérése szerint feleslegesnek érzi a módosításokat. A születendő alkotmányhoz szükséges társadalmi felhatalmazást a Fidesz a népszavazás elkerülésével kérdőívek kiküldésével igyekezett pótolni, azonban sem a kormány szándéka nem tekinthető igazán komolynak (az új alkotmány tervezetét még a visszaküldött kérdőívek feldolgozása előtt közzétették) sem az áhított társadalmi megerősítés nem történt meg (kevesebb mint egymillió kérdőívet küldtek csak vissza).<br />
<br />
Az új alaptörvény megítélésében fontos szerepe van az Alkotmánybíróság jogkörének szűkítésének is. A taláros testület a politikai elit feletti kontrollt jelképezi, így az állampolgároknak az erős AB egyfajta biztonságérzetet adhat. A gondolatmenet alapján könnyen lehet, hogy az AB teljes jogkörének visszaállítása a méregfog kihúzásaként hatna, és az alkotmánnyal kapcsolatos ellenérzések gyengülnének. <br />
<br />
Hogy az új alkotmány jelenleg szakmailag vitatott pontjainak milyen hatása lesz, egyelőre nem lehet megállapítani. Annyi azonban bizonyos, hogy a kormányzó pártok részéről bölcs lépés lenne, hogy amennyiben valamely paragrafus a gyakorlati tapasztalatok alapján változtatásra szorul, akkor a szükséges módosításokat megszavazzák. Ez, amellett hogy jelenlegi nyomásnak nem engednek, bizonyítaná, hogy ha szükséges, képesek saját döntéseik felülvizsgálatára; egyúttal az alkotmány problémásabb részeinek javításával a most hiányolt konszenzus is megszülethet. Mindemellett a mostani támadások kereszttüzéből kiutat jelenthet a közhangulat javításáért további sikereket hozó, eredményes társadalom- és gazdaságpolitikai döntések meghozatala, melyek tanúbizonyságot adhatnak hozzáértésükről. A politikai indíttatású kritikák persze valószínűleg nem fognak megszűnni, de ha az ellenzéki pártok továbbra is széthúzóak és erőtlenek maradnak később a Fidesznek sikerülhet a kedélyeket valóban lecsillapítania.